.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
«داعش» در مرز افغانستان-ترکمنستان

مقامات افغانستان حضور شبه نظامیان «داعش» در مرز مشترک این کشور با ترکمنستان را تایید کردند.
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس در برخی از نقاط مرزی افغانستان – ترکمنستان در حوالی روستای «المار» از استان «فاریاب» مردم محلی از حضور شبه نظامیانی تحت عنوان «داعش» با پرچم‌های سیاه یاد می‌کنند.

روز گذشته «گل محمد رسولی» سناتور افغان به این خبرگزاری گفت: رئیس سازمان امور امنیتی در شمال افغانستان حضور داعش را در استانهای جنوبی این کشور تایید کرده است.

وی تصریح کرد: حضور داعش با پرچم‌های سیاه نشان می‌دهد که آنان در آلمار و قبایل پشتون‌نشین هستند و در میان آنان مزدوران خارجی و اتباع آسیای مرکزی نیز دیده می‌شود.

به گفته وی، این افراد به اندازه کافی سلاح و مهمات در اختیار داشته و مردم محلی را به پیوستن به گروه خود دعوت می‌کنند که بتازگی برخی از طالبان نیز به آنها پیوسته‌اند.

رسولی در رابطه با مبارزه دولت افغان با این گروه اظهار داشت: دولت اقداماتی انجام داده ولی هنوز نتوانسته آنان را از منطقه بیرون کند.

فعالیتهای شبه نظامیان در مرزهای مشترک افغانستان و ترکمنستان در حالی است که در چند ماه اخیر بارها بین نیروهای مرزبانی ترکمن و شبه‌نظامیان  این مناطق درگیری رخ داده است، بر این اساس مقامات ترکمنی تصمیم گرفتند برای مبارزه با ناامنی در مناطق مختلف مرزی خندق‌ حفر کنند و در برخی مناطق نیز اقدام به نصب فنس کنند.

این تصمیم در حالی گرفته شد که مرزهای این کشور در چند ماه گذشته شاهد درگیری‌های تروریستی بوده و در ماه مارس سال گذشته 3 نفر از مرزبانان ترکمنی کشته شدند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.